Barmannen – of het kruim van alles dat achter de bar staat – dat zijn de nieuwe culinaire goden. Het is nog lang niet zover dat de koks de handdoek in de ring gooien en plaats ruimen voor hun collega’s cocktailshakers, de aandacht die de laatste categorie te beurt valt is op zijn minst toe te juichen. Geef toe, zelden met zoveel plezier gekeken naar iemand die achter de bar de ene geweldige cocktail na de andere staat te shaken en dat met passie als extra ingrediënt. Kwaliteit, daar draait het om en dat hebben niet alleen diezelfde barmannen , maar ook de grote spelers in het wereldje goed begrepen.
Neem nu Diageo, de nummer één ter wereld op het vlak van premiumdranken die in geen enkele bar missstaan. De Diageo World Class, de wedstrijd waarin op zoek gegaan wordt naar 's werelds beste barman, kan jaar na jaar genieten van meer bijval. Zowel bij deelnemers als publiek trouwens. En alsof dat niet genoeg is komen ze met een nieuwe wedstrijd op de proppen, ééntje die zo mogelijk nog interessanter is voor de inventieve barman.
'Show Your Spirit', dat is de vraag die Diageo aan de barkeepers van West-Europa vraagt. De opzet - creeër een nieuwe sterkedrank of likeur - is ogenschijnlijk simpel, maar is dat ook zo? Een idee, dat is het dat aan de barmannen wordt gevraagd, Diageo zorgt voor de nodige expertise en marketingondersteuning. Dan kan je er maar beter voor zorgen dat je idee er staat als een huis.
Laat me zeggen dat ik alvast razend benieuwd ben of de creatieve bende die ons land rijk is met ideeën op de proppen komt die kans maken op één van de vier gegeerde finaleplaaten. Diegene die de hoofdvogel afschiet doet alvast geen slechte zaak. Niet alleen wordt de winnaar zijn drank effectief gelanceerd - een creatieve erfenis om u tegen te zeggen - een percentje (5 om exact te zijn) op de netto verkoopprijs gedurende de eerste 5 jaar is ook niet mis!
Wordt vervolgd!
Laat me zeggen dat ik alvast razend benieuwd ben of de creatieve bende die ons land rijk is met ideeën op de proppen komt die kans maken op één van de vier gegeerde finaleplaaten. Diegene die de hoofdvogel afschiet doet alvast geen slechte zaak. Niet alleen wordt de winnaar zijn drank effectief gelanceerd - een creatieve erfenis om u tegen te zeggen - een percentje (5 om exact te zijn) op de netto verkoopprijs gedurende de eerste 5 jaar is ook niet mis!
Wordt vervolgd!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten