23 jan 2013

Cocktails - Horse's Neck

Complexe cocktails met verschillende spirits en een veelvoud aan extra ingrediënten en garnituren, dat is niets voor de thuis praktiserende barman die nog alles te leren heeft. Klein beginnen en van daaruit groeien, zo is het mij geleerd. Toen ik afgelopen zaterdag inkopen ging doen kwam ik niet alleen thuis met een uitgebreid gamma flesjes Fentimans, er bleek ook een fles Maker's Mark in de boodschappentas te zitten. En laat nu net bourbon - brandy mag ook - en ginger ale de enige ingrediënten zijn van een Horse's Neck. Akkoord, ijs en citroen komt er ook aan te pas, maar wie heeft dat nu niet in huis?

Horse's Neck

Nodig:

Ik gebruike 50 ml Maker's Mark bourbon,  1 flesje (125 ml) Fentimans ginger ale, 1 citroen, ijs (optioneel Angostura Bitters)

Aan de slag:

- Snijd met een office-mes één lange strip van de schil van de citroen. Heb je een handige zesteur in huis, dan zit daar niet zelden een handig extraatje bij om mooie stroken van citrusvruchten te snijden.

- Doe drie blokjes ijs in een longdrinkglas, giet de bourbon in het glas en top voorzichtig af met de ginger ale. Roer om en garneer met de citroensliert waarbij je een flink stuk uit het glas laat hangen.

De Horse's neck - en bij uitbreiding ginger ale - ik ben er wel fan van. Lekkere kick achter in de keel maar toch aangenaam verfrissend. Ideaal voor een winterse avond dicht bij de verwarming maar evenzeer genietbaar op een zonovergoten terras.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...