3 dec 2012

Ginvent Kalender, dag 3 - Tanqueray 10

De laatste dagen kom ik 's ochtends fluitend de trap af - anders ook, maar dat terzijde - gewoon omdat ik weet dat ik een deurtje van mijn Ginvent kalender mag openen. Niet dat ik om half acht al in de gin vlieg, maar zo'n deurtje openen, het heeft iets ceremonieel. 

Achter deurtje nummer drie zat een oude bekende verscholen, Tanqueray n°10, niet te verwarren trouwens met de Tanqueray Export Strenght van gisteren. Straf, zo twee gins van hetzelfde huis knal na elkaar, maar wel  leuk om het verschil tussen de twee te proeven. Gisteren was het jeneverbes die de bovenhand nam, vandaag is het al citrus die de klok slaat.

Ginvent, dag 3 - Tanqueray 10

Citrus dus en daar is een goede reden voor. In tegenstelling tot andere gins waar er voornamelijk de gedroogde zestes van citrusvruchten gebruikt worden, komen er bij de productie van de Tanqueray n°10 effectief volledige vruchten aan te pas, vruchtvlees incluis. Denkt pompelmoes en limoen. Deze gin laat zich dan ook perfect on the rocks drinken. Gisteren was er nog de zeste van een roze pompelmoes nodig om mijn gin en tonic van de nodige citrustoetsen te voorzien, vandaag kreeg ik die er bij het openen van het flesje gratis bij. Toppertje!

Ginvent, dag 3 - Tanqueray 10

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...