1 dec 2012

Ginvent Kalender, dag 1 - Hendrick's Gin

Als een kind in een speelgoedwinkel, zo blij was ik deze ochtend. De advent is immers aangebroken en zoals dat hoort gaat dat gepaard met een kalender. Geen chocolade in mijn geval - dat kon je hier al lezen - nee, deze keer zit er achter de deurtjes iets veel leukers verstopt. Spelenderwijs elke dag een nieuwe gin ontdekken, mij maak je met veel minder al gelukkig!

Ginvent, dag 1

De eerste dag, het eerste flesje... hoe spannend was dat wel niet. Het nummertje zoeken op de kalender, voorzichtig open maken en kijken welke geheim de schat van de dag vrijgeeft. En laat het net één van mijn favorieten zijn om de reeks te openen, netjes in een verzegeld flesje waarvan ik niet had kunnen hopen dat het er zo zou uitzien. Dit overtreft dus al mijn verwachtingen, net als de Hendrick's trouwens, de allereerste keer toe ik hem proefde.
 
Ginvent, dag 1 - Hendrick's Gin

Hendrick's Gin, het kan wel eens een 'ieders favoriet' zijn. De buzz rond het merk was het laatste jaar niet van de poes en dat met recht en rede. Er is de obligatoire komkommer, onmisbaar als je een Hendrick's gin en tonic drinkt maar er is meer. Probeer hem bijvoorbeeld eens 'neat'. Zonder extra toevoegingen dus. Subtiele florale toetsen, koriander, rozen, jeneverbes en mits een goed smakenpallet, heel subtiel ook komkommer. Geen agressieve smaken dus en bijgevolg meer dan toegankelijk. Zoals ik al zei, een 'ieders favoriet'.

Hendrick's Gin
Morgen ben ik er opnieuw met een andere gin, en dat een hele maand lang. December jenevermaand, hoezee!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...