21 nov 2012

Rémy Martin - The Cocktail Expert Case

Op Coolinary, die foodgerelateerde blog van me, had ik een tijdje geleden al eens een stukje geschreven over de inmiddels niet meer zo nieuwe Rémy Martin VSOP Mature Cask Finish. Ondanks het wat mij betreft wat stoffige imago van Cognac besloot ik toen naar een tasting te gaan. Dat was ik de katten van mijn vader - Rémy en Martin genaamd - wel verplicht. En wat mocht blijken? Elke geserveerde cocktail op basis van Cognac wist er mij te smaken.

Cocktails zijn hip, iedereen slaat aan het shaken - kijk naar mij, het levende bewijs - dus zet de gevestigde waarde in Cognacland ook in op die trend met hun 'Cocktail Expert Case'. Hierin vind je niet alleen een fles van de VSOP Mature Cask Finish, alles wat je nodig hebt om de hipste cocgnac cocktails uit je mouw te schudden krijg je er ook bij.  Een boek met recepte, twee tumbler glazen, een shaker, een strainer en een jigger van geborsteld staal. Exclusief te verkijgen bij Rob 'The Gourmets Market' in Brussel voor een eerlijke prijs van 100 €.

Rémy Martin - Cocktail Expert Case

Als dit niet de perfecte gelegenheid is om een cocktailreceptje te delen, dan weet ik het ook niet meer. Een Franse twist op de cocktail die nu al jaren te pas - en vaak ook te onpas - 's lands cafés teistert. Een Rémy French Mojito iemand?

Wat heb je nodig: 40 ml, Rémy Martin VSOP, 20 ml limoensap, 1 koffielepel rietsuiker, een handvol muntblaadjes (+/- 10), spuitwater, gecrushed ijs.

Hoe maak je hem: Neem de muntblaadjes in je hand  en sla hier éénmaal op met je andere hand. Kwestie van de muntaroma's te laten vrijkomen. Doe deze samen met de cognac, limoensap, rietsuiker en gecrushed ijs in een cocktailglas en roer alles door elkaar. Vul aan met spuitwater en garneer met een klein takje munt.

Rémy French Mojito

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...