12 nov 2012

Hot Rum Cow

"Dat ik even geduld moest hebben voor mijn verjaardagscadeau, het was onderweg", wist vriendin te zeggen. Online iets besteld denk ik dan maar voorts had ik er het raden naar. Tot er een pakketje in de bus zat!

Mijn cadeautje bleek een abonnement op Hot Rum Cow, een alleraardigst nieuw (Schots) magazine waarin dranken centraal staan. Dat ik op dat ogenblik zelf niet eens op de hoogte was van het bestaan bewijst maar eens hoe bij de pinken die wederhelft van mij wel was. Leesplezier dus, dat zich met sprekend gemak laat vergezellen door een glaasje lekkers.

Hot Rum Cow

Hot Rum Cow, niet direct een alledaagse naam voor een magazine, maar naar de oorsprong moet niet lang gezocht worden. Hot Rum Cow is gewoon een drankje, eentje op basis van onder andere melk, rum, bitters, kaneel en vanille-extract. Ideaal spul dus voor een herfstige dag.

Hot Rum Cow - recipe

Hot Rum Cow telt een 100 pagina's, netjes gevuld met gevarieerde artikels en leuke illustraties. Het magazine - ongeveer zo groot als een iPad - is geprint op aangenaam mat papier. Helemaal met je tijd mee, dan kan je 't boekske ook lezen op je iPad.

In deze editie, 'The Gin Issue' genoemd, ging men bijvoorbeeld op zoek naar de oorsprong van één van de favoriete dranken van de Engelsen. Gin dus, en die oorsprong, waar kan je die nu het allerbest gaan zoeken? In het Nationale Jenever Museum in België natuurlijk. Ze kennen hun wereld daar wel in Schotland!

Hot Rum Cow - Genever

Halfweg ben ik doorheen dit exemplaar en nu al benieuwd naar hetvolgende!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...