9 sep 2014

Cardhu Amber Rock

Mocht je mij vragen kleur te bekennen, dan moet ik toegeven eerder fan te zijn van bourbon dan van whisky. Het is maar wat makkelijk om daar een verhaaltje omtrent op te hangen, waarin mijn rock ’n roll helden van weleer met hun obligatoire fles bourbon het mooie weer maken. Het zou niet meer zijn dan dat, een verhaaltje. Feit is dat ik vooralsnog geen al te grote liefhebber ben van al te uitgesproken turfsmaken en dan durven sommige types whisky al eens het onderspit te moeten delven ten opzichte van het iets zoetere bourbon.
 
Niets van dat alles met de nieuwe CARDHU Amber Rock, een whisky waar ik ’s avonds al eens van durf te genieten. Dat deze single malt dubbel gerijpt is op gebrande eiken vaten welke eerder dienst deden als rijpingsvaten voor bourbon speelt hierin ongetwijfeld een rol. Kruidige smaken, toetsen van vanille, het zoete van gekarameliseerd fruit… love it
 
CARDHU Amber Rock
 
De mooie gouden kleur – zeg gerust amber - heeft de whisky te danken aan zijn dubbele rijping en inspireerde Cardhu wat Gaelische is voor ‘Black Rock’ om deze betreffende whisky tot Cardhu Amber Rock te dopen.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...