2 aug 2013

Recept: Planters Punch

Afgelopen weekend was de wederhelf jarig, wat wil zeggen dat er met de regelmaat van een klok mensen kwamen aanwaaien. Omdat ondertussen geweten is dat de barkast rijkelijk gevuld is met lekkers, was de kans niet onbestaande dat men mij de voeten onder het lijf zou doen lopen. En dan moest er nog gekookt worden ook. De koe bij de horens gevat, mijn houten tonnetje van Bacardi boven gehaald en iets lekkers gebrouwen.
 
Planters Punch

Als er Bacardi op het tonnetje staat, dan kan je er maar beter voor zorgen dat het ook in het tonnetje zit denk ik zo. Uit de Home Bar plukte ik een literfles Bacardi Reserva, wat de basis zou worden voor mijn cocktail, de Planters Punch.
 
Nodig:
 
3 hoeveelheden Bacardi Reserva
2 hoeveelheden grenadine
1 hoeveelheid vers geperst citroensap
water
 
Doen:
 
Simpel, meng de Bacardi, de grenadine en het versgeperst citroensap tot een basisgeheel. Leng dit aan met de gewenste hoeveelheid (2 à 4 hoeveelheden) water. Hou er wel rekening mee dat, indien je ijs toevoegt aan je cocktail, dit ook verder verdunt. Het resultaat in het tonnetje gieten en koel wegzetten.
 
Stevig van smaak, beetje zoet, tikkeltje zuur... eentje die iedereen wist te smaken!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...